betonnen aanrecht

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Mijn vraag is of er wellicht iemand is die ervaring heeft met het zelf bouwen/ storten van een betonnen aanrecht. Ik ben van plan een aanrecht te bouwen met een lengte van 2.70m met daarin zowel een uitsparing voor het gasfornuis alsmede voor de wasbak; het aanrecht zal tussen twee muren in geplaatst worden.
Hartelijk dank alvast.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
de enige ervaring die ik heb met betonnen bakken is dat ik met een diamant boor van 50 mm een gat heb geboort in een dikke botonnen bak en daar een standaard afvoerplug met een verlengt draadstuk en deze op het riool aan sluiten deze bak is nu ingebruik als gootsteen

veel succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Moet dat op een spaanderplaten keuken of heb je er een constructie onder gemaakt

Neen een houten plaat ter lengte van je aanrecht
De breete moet smaller zijn dan het aanrecht dat je wil
Zaag je spoelbak en je fornuis uit zodat het goed past
Schroef latten vast in de binnenkant van je koorplaat gat vast op gewenste aanrecht hoogte
Indien je spoelbak rond is gebuik daarvoor hardboard of triplex

De voorkant afwerken
Schroef een strook multiplex tegen de onderkant van je houten plaat
Zet daartegen een strook tot op de gewenste hoogte van je blad of op gelijke hoogte van je spoelbak en kookplaat
Kit de overige randen langs de muur af en je kan hem vol storten
Aantal dagen laten uitharden en alle latten en stroken verwijderen
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Eerst een laagje storten dan betonijzer erin en dan afstorten
succ6 ermee
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Beton ijzer van 4mm is voldonde. het laagje wat je eerst stort moet zo'n 20 tot 25 mm dik zijn. Houten plaat aan de voorkant met bekistings olie behandelen,laat het makkelijker los, en geeft een gladder en strakker resultaat. Alle schroeven aan de buitenzeide. beton goed verdichten door met een troffeltje er op te drukken, eerst luchtbellen er uithalen dor er in te prikken en te trillen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan