CV tips

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Een vriend van mij zou voor mij cv aanleggen in t flatje waar ik woon, maar heeft het onverwachts laten afweten.
Ik wil nu toch nog steeds cv, maar weet niet waar ik moet beginnen met informatie vergaren. Ik zit met vragen als; welke verschillende radiatoren zijn er?, wat voor ketel is het beste?, waar moet ik allemaal rekening mee houden bij het aanleggen van Cv? Etc.
Alle tips zijn van harte welkom!!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
beste krista, ik heb een erkend verwarmingsinstallateur uit de gouden gids gebeld voor advies. zo iemand komt bij je thuis en stelt een aantal vragen. ik kwam uit op een nefit combi ketel. dus voor verwarming en douche/bad. ben alleenstaand en heb een boilertje van 25 liter bij de installatie en dat is afdoend. in de keuken heb ik daarom een close-in boiler.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi, je kunt ook info krijgen bij het energiebedrijf, in ieder geval kun je daar subsidie aanvragen als je een HR-ketel aanschaft. Een andere tip is: vraag advies en offertes aan bij verschillende erkende installateurs! Minstens 3; soms schrik je van de prijsverschillen.Heel veel succes!
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hallo, ik heb net zelf een CV installatie aangelegd. Waar het op neer komt: het is niet zo heel erg ingewikkeld als je denkt. Maar je moet er wel een beetje handig voor zijn en enige ervaring hebben met loodgieterswerk. Ik begreep uit je vraag niet helemaal of je het zelf wil doen of dat je een installateur wilt laten komen. Wat ik je zou willen adviseren als je het zelf doet (of met behulp van een handige hulp) is: Ga naar de dichtsbijzijnde "Warmteservice" en vraag. Dit is een keten van winkels waar ze voor goeie prijzen alles verkopen wat je nodig hebt. De filialen waar ik geweest ben hebben me erg goed geholpen. Je bent er wel even zoet mee, maar zoals je zelf zegt: het is lastig om te weten waar je moet beginnen en de mensen daar kunnen je van heel wat antwoorden voorzien.
Ik zou je in elk geval een hoogrendements combi-ketel adviseren. Deze gaat zeer efficient om met energie en kan ook moduleren. Oudere ketels kunnen dat niet: die zijn aan (100 %) of uit (0 %) en hierdoor schommelt de temperatuur in de ruimte de hele tijd om de door jou ingestelde temp. heen. Een modulerende ketel kan zijn stookgedrag aanpassen op de heersende temperatuur. Als ie van 18 naar 20 graden moet hoeft ie immers niet zo veel "gas te geven" dan als ie van 15 naar 20 moet.

Maargoed: mijn ervaring is: zelf doen kost je ongeveer de helft van het bedrag dat je kwijt bent als je alles laat doen. Je moet natuurlijk dan wel even tijd hebben om het te doen. Ik was een dag of 4 kwijt voordat de eerste warmte mijn woning in stroomde....
Als je besluit om het te laten doen dan sluit ik me bij het advies aan van een van de andere antwoorders: vraag minstens 3 offertes aan en zorg ervoor dat die offertes vergelijkbaar zijn. Dus vraag bijvoorbeeld bij alle offertes hetzelfde merk ketel aan , hetzelfde aantal radiatoren, etc.
Bedenk je trouwens ook of je een COMBI-ketel wil. Deze levert je ook het warme water in huis. Het zou kunnen dat je daar al een voorziening voor hebt die niet vervangen hoeft te worden.

Nog 1 tip: zorg voor voldoende (electrische of gas-) bijverwarming als je het geheel gaat aanleggen: ik heb bij 6 graden met handschoenen aan en een sjaal om buizen staan buigen: dat is niet lachen (achteraf wel trouwens).
Succes.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik laat nu cv aanleggen door een andere kennis, maar het lijkt me wel handig om advies in te winnen zoals jullie hebben voorgesteld aangezien ik daar niet minder van wordt.
Hoe duur waren jullie ongeveer uit als ik vragen mag?
Groetjes
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Hallo Krista, ik was voor een nieuwe combi ketel (Vaillant 28 kW), dakdoorvoer, thermostaat, drie grote convectorputten, drie radiatoren, aansluitspullen, leidingen en gereedschap ongeveer 3000 euro kwijt.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan