aansluiten rookkanaal op gaskachel met gesloten systeem

  • #1

gorby

New member
Heb juist een wellstraler k96mf aangeschaft, dus met een gesloten systeem met buiten buis 150mm(luchttoevoer) en binnen buis100mm(rookafvoer). Afvoer is aan de bovenkant; Ons huis is niet mechanisch geventileerd en de inbouwkachel komt in een schouw die recht naar boven loopt en 8.6m hoog is tot buiten.
Nu mijn vraag; Zou de kachel nog voldoende lucht aanzuigen als ik enkel een rookkanaal installeer voor de rookafvoer(100mm) flexibel, of zou het toch echt nodig zijn om een concentrisch rookkanaal te installeren wat natuurlijk vele malen duurder is.
 
  • #2

G.W.

New member
-=================================================================
 
  • #3

G.W.

New member
Werkt dat, een gesloten systeem op een schoorsteen die omhoog loopt? 'm als open toestel gebruiken door gewoon geen pijp op de afvoer moet haast gewoon werken zou je denken, maar zie op mijn eigen open gaskachel een apart reservoir achterop zitten wat bij gevel kachels niet zie, of het zit erin verwerkt, dus idee dat toch anders werkt denk ik haast, dat gevelkachel te veel zuurstof uit kamer haalt misschien omdat die niet efficiënt gemaakt is omdat die toch de zuurstof van buiten haalt bijvoorbeeld, wel goed aan gedaan dat u even navraagt hier denk ik, voor 't waard is van iemand die uit verveling wat best lange ratel verhalen op fora wat zit te houwen.

.............misschien.

Ps Niet zeker of ik goed snapte, dus misschien klopt antwoord niet echt dan dus. ..... Doeg.
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
Ps Niet zeker of ik goed snapte, dus misschien klopt antwoord niet echt dan dus. ..... Doeg

Als je er geen verstand van hebt, gooi hier dan geen onzin antwoorden neer!
 
  • #5

G.W.

New member
fazertoer zei:
Ps Niet zeker of ik goed snapte, dus misschien klopt antwoord niet echt dan dus. ..... Doeg

Als je er geen verstand van hebt, gooi hier dan geen onzin antwoorden neer!
Woon op de Pieter Stuyvesantweg 16 in Leeuwarden, als je mensen zo afsnouwd, heb tenminste het lef het in hun gezicht te doen, zeg maar wanneer je langs wil komen, ik betaal je reiskosten. Maar volgens mij ben je gewoon een lafbek.

Voor geval je misschien wel voor rede vatbaar bent, als ik vraag niet goed begreep zal antwoord minder te begrijpen zijn voor de vraagsteller, in geval van wel goed begrepen te hebben meer kans dat het te begrijpen is door de ander, zeg het tevoren, zodat die na twee keer lezen en niet begrijpen niet langer doorgaat, dan zal ik de vraag dan waarschijnlijk niet hebben begrepen, zoals hij tevoren nu wist dat die kans er nogal inzat, om maar even uitgebreid proberen op te helderen.

Maar wat ik zei, je weet me te vinden.
 
  • #6

fazertoer

Klus expert
Leuk, een koffie adres in het noorden

:wink:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan