Stank doucheputje, geen verstopping?

  • Onderwerp starter MaartenB
  • Startdatum
  • #1

MaartenB

New member
Goedemorgen,

Ik heb een issue in de badkamer en snap nog niet helemaal goed wat de oorzaak is, dus ik hoop dat iemand het hier weet en die info wil delen.

De issue: uit het doucheputje komt een stank. Ik heb nu al enkele malen allerlei ontstoppingsmiddelen gebruikt en dat helpt even, maar niet lang in alle gevallen.

Ik heb nu het idee dat het niet gaat om een verstopping. Volgens mij is het zo dat er onder het putje van een douche een vorm buis zit waardoor er altijd water ergens staat, zodat je dergelijke geuren niet merkt omdat het daar niet doorkomt ofzo iets.

Mogelijk is er zoiets en daar iets mis mee.

Heeft er iemand een idee? Alvast dank voor het meedenken.

Groeten,

Maarten
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Ik denk dat je een beluchting probleem hebt waardoor het "waterslot" in je doucheputje leeg wordt gezogen!

Loopt de afvoer van je wastafel wel goed weg of maakt deze een klokkend geluid, want dan is het inderdaad een beluchting probleem.

Heb je soms ergens wat aan de afvoer veranderd waardoor het probleem naar voren is gekomen?
 
  • #3

MaartenB

New member
fazertoer":1f287t1t zei:
Ik denk dat je een beluchting probleem hebt waardoor het "waterslot" in je doucheputje leeg wordt gezogen!

Loopt de afvoer van je wastafel wel goed weg of maakt deze een klokkend geluid, want dan is het inderdaad een beluchting probleem.

Heb je soms ergens wat aan de afvoer veranderd waardoor het probleem naar voren is gekomen?
Goedemorgen Fazertoer, bedankt voor je antwoord.

Ik heb het even getest door een laag water in de wastafel te laten lopen, daarna leeg laten lopen. Ik hoor helemaal niks, die loopt vloeiend en stil leeg, geen klokkende geluiden etc.

Kan het dan denk je nog steeds wel de issue zijn die jij noemt? Of zijn er nog andere ideeen?

Nogmaals dank.

Mvg,

Maarten
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
Probeer het eens op deze manier:

De wastafel vol laten lopen en het douche putje vol water zetten.

Dan tegelijk het water van de doucheput en het water van de wastafel laten weglopen.

Komt het water in de doucheput omhoog, heb je een verstopping!
Zuigt het water eerst in de wastafel weg en gaat het klokken , heb je een beluchting probleem !

Er zijn "muurbuisje `s" met beluchter in de handel die je i.p.v. het afvoerbuisje van de wastafel kunt plaatsen.
Heb je boven de badkamer nog een verdieping met water en riool aansluitingen (wasmachine?) dan dien je de : beluchter " op het hoogste punt van de installatie te monteren!

Succes!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
A 7
A 5
A 1
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan