Temp. cv-water hoger dan ingesteld, ketel verwarmt maar kort

  • #1

HeHaHu

New member
Het display van mijn ketel, AWB Thermomaster 23.29, geeft een melding "C.". Dit betekent "Regelstop. temperatuur cv-water hoger dan ingestelde waarde". Ik heb geprobeerd een foto bij te voegen, maar snap er hier niks van en weet niet of het lukt.

De ketel is van 1994 en heeft op een paar kleine dingen na, die ik zelf opgelost heb, altijd super gewerkt. Wel heb ik sinds kort het vermoeden dan de driewegklep niet goed meer is. Het cv-water wordt namelijk warm bij het gebruik van tapwater.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Alle hulp is welkom, bij voorbaat dank.

 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Als de cv-leiding of radiator warm wordt bij het opendraaien van de warmwaterkraan is inderdaad de mengklep niet meer goed.

De code "C" is normaal bij gebruik van de ketel, met die code geeft hij aan dat de maximale ingestelde ketel temperatuur is bereikt!

Maar een ketel van 22 jaar zou ik maar eens goed laten testen op zijn CO uitstoot en verdere waardes :idea:
 
  • #3

HeHaHu

New member
Bedankt voor de reactie en de uitleg m.b.t. de klep.

De code "C" is inderdaad normaal, maar "C." toch niet?

Niet uit eigenwijsheid hoor, maar wat zouden die testen op moeten leveren?
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
Of de ketel geen schadelijke uitstoot produceert waar iemand kan door overlijden! :shock:
 
  • #5

HeHaHu

New member
Niet door CO. Er ligt al jaren naast de ketel, en net met een nieuwe batterij, een koolmonoxidemelder :D .
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan