Hulp gevraagd reparatie garage deur

  • #1

Claud84

New member
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een huis gebouwd in de jaren 80 gekocht met garage en garagedeur stammend uit die tijd. De garage deur is bevestigd met vier wielen 2 katrollen en staaldraad van ongeveer 3mm.

aan één kant was het staaldraad geknapt en de deur was al uit zijn voegen. Nu zijn we vandaag aan het proberen gegaan de deur weer in zijn voegen te krijgen. Naar een hoop geklungel lukte dit wel. Ook de staaldraad kregen we op spanning door de deur een stukje open te zetten met een emmer eronder en daarna pas de draad te bevestigen.

Echter, aan de rechter zijde liep het wiel bij het openen van de poort steeds weer uit de voeg. Nu moest de draad naar “binnen” oprollen. Op zo een manier dat je zeg maar naar de binnenkant van de draad kijkt als je in de garage staat. Bij de rechter kant van de deur lukte dit niet echt wn schoot de katrol steeds terug waardoor hij de andere kant op rolde en de draad zogezegd dichter naar binnen viel en je naar de rug van de draad keek. (Lastig uit te leggen, ik hoop dat jullie hier wijs uit kunnen.)

Hierdoor (ik denk dat het hierdoor komt) valt het wiel steeds uit de rail, de draad trekt het wiel bij het openmaken van de deur naar buiten waardoor hij er telkens uit schiet.

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij tips kan geven?

Alvast bedankt!

Groeten,
 
Thread starter Similar threads Replies Date
Z 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan