schuifdeuren

  • #1

anniek

New member
Ik ben bezig een kast te maken met de maatwerk schuifdeuren van Gamma. Het huis is oud en scheef en we hebben gezorgd dat de vloer en het plafond waar de schuifdeuren tussen komen waterpas zijn. De deuren zijn inmiddels gemonteerd, maar je raadt het al; het ziet er niet uit. Mijn vraag is dus: Moeten de vloer en plafond persé waterpas zijn? Of is het voldoende dat ze evenwijdig lopen. Ter info de vloer en het plafond verlopen 4,4 cm. over een breedte van 3,50 meter.
 
  • #2

Pa-ul

New member
Als zowel de vloer en het plafond waterpas zijn gemaakt, hoe kan er dan 4.5 cm verschil tussen zitten?
Zijn de schuifdeuren met onder- of bovenliggende wielen?
Paul
 
  • #3

anniek

New member
Het verschil was 4,4 cm. voordat we het waterpas hebben gemaakt. Maar omdat dat niet mooi is vraag ik me af of het wel nodig is om het waterpas te maken.
De deuren hebben boven en onder wieltjes die met een metalen systeem, waarmee je de hoogte nog kunt bijstellen, achter op de deuren zijn gemonteerd.
 
  • #4

anniek

New member
Het is dus niet nodig om de vloer en plafond waterpas te maken. We hebben het gewoon maar geprobeerd. Je krijgt dan wel een kier tussen de muur en de deur, vooral bovenaan, maar dat kun je dus wegwerken doordat de deuren een voorziening hiervoor hebben.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
G 0
A 1
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan