kast white-wash effect geven

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een onbehandelde kast gekocht.
Ik wilde deze het zogenaamde white-wash effect geven. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen??
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Volgens mij gebeurt dit met witte olie,
geef een oppervlak een eerste laagje,laat 10 minuutjes drogen en veeg nogmaals open met een DROGE borstel of vod. Op deze manier behandelde oppervlakken NIET vernissen met de borstel,wel met de spuit als de olie volledig droog is.
Best eens proberen op de achterkant, ik kan u geen succes garanderen, hoewel dit met de meubelen van mijn buren perfect gelukt is.
Vele groeten ' from Belgium'.
 
  • #3

Sanders

New member
tielr00":2mx73kmo zei:
Ik heb een onbehandelde kast gekocht.
Ik wilde deze het zogenaamde white-wash effect geven. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen??
De kast goed stof en vet vrij maken, daarna naar de bouwmarkt gaan voor een potje white wash of witte waas. Dit is gewoon hetzelfde als beits, het effect is ook afhankelijk van hoeveel lagen je gebruikt volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. En per houtsoort verschilt het natuurlijk erg wat voor tekening erin zit.

Gr.
 
  • #4

Sanders

New member
elbirro":326ozx0k zei:
Volgens mij gebeurt dit met witte olie,
geef een oppervlak een eerste laagje,laat 10 minuutjes drogen en veeg nogmaals open met een DROGE borstel of vod. Op deze manier behandelde oppervlakken NIET vernissen met de borstel,wel met de spuit als de olie volledig droog is.
Best eens proberen op de achterkant, ik kan u geen succes garanderen, hoewel dit met de meubelen van mijn buren perfect gelukt is.
Vele groeten ' from Belgium'.
Olie zoiezo niet gebruiken want als je het white wash effect beu bent dan kan je er niet zomaar iets anders op smeren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan