Uitgezakte deur repareren

  • #1

Frits@

New member
Op de volkstuin heb ik twee openslaande deuren. Het grootste gedeelte van de deuren is glas. In de loop der jaren zijn de deuren uitgezakt.
Verschillende keren het slot bijgewerkt om de deur weer te laten sluiten.
Ik wil de deuren weer in hun oude vorm terug drukken, maar dan zakken ze natuurlijk onmiddellijk weer uit.
Ik zoek een manier om het opnieuw uitzakken te voorkomen, bijvoorbeelde door verstevigingen in de constructie aan te brengen.
Wie heeft hier een aardige oplossing voor? :wink:
 
  • #2

geraldine

New member
Hoi Frits,

Misschien in de hoeken een versteviging aanbrengen ter grootte van het kozijn in de vorm van houten latten? Dat zou je dan wel in alle vier de hoeken moeten doen denk ik. Is het hout verrot? Zou ik toch proberen om het glas eruit te halen en een nieuw raamkozijn te maken. Anders blijf je misschien bezig.

Groetjes Geraldine
 
  • #3

Frits@

New member
Bedankt voor je reactie Geraldine,

Vandaag kreeg ik de tip om het glas er uit te halen, dan het kozijn weer in de oude vorm bregen. Vervolgens het glas er weer in en de ruimte in de diagonaal van het glas opvullen zodat het uitzakken niet meer goed kan.
Volgens de bouwkundige kan het glas die extra spanning best wel aan.
Ga ik dan ook proberen waarbij ik jouw tip ook meeneem in de constructie. Lukt het dan nog niet, dan worden het nieuwe kozijnen....
Groeten van Frits
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan