klussen vragen

Een keiharde lijmlaag van de trap verwijderen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Klusvraagbaak forum index » Kozijnen, trappen, deuren, ramen, hang- en sluitwerk
Auteur Bericht
Bericht25 januari 2009, 17:47    
Bennie-1971

Hallo iedereen,

Ik heb net de vloerbedekking met foamlaag verwijdert van de trap. Nu zit er op de loopvlakken van de trap een keihard geworden lijmlaag. Ik heb al dingen getest, zoals of het een lijmlaag op waterbasis is,..dus met water natgemaakt, cola geprobeerd,..niks lijkt te helpen. het is in ieder geval een lijmsoort op chemische basis, zoiets als bison-kit wat ooit gebruikt is. Het hele motief van de onderkant van het oude tapijt is verweven in de lijmlaag. Maar de lijmlaag is in ieder geval kei en keihard!!!.. Crying or Very sad

Hoe krijg ik dit eraf??..iemand een tip?

Groetjes Bennie van Dijk
advertenties
Bericht29 januari 2009, 21:23    
Student

Ik zou een scherpe beitel gebruiken. Na afloop waarschijnlijk goed voor de vuilnisbak maar ja goede raad is duur Very Happy
Bericht29 januari 2009, 21:35    
marcel

Elektrische lijmresten-beitel
Schaafmachine
of Powerfile...
Bericht17 februari 2009, 09:30    
Mark

Daar heb je toch chemische rotzooi voor? Smile
Ik weet niet precies wat voor spul je daarvoor moet hebben, maar binnenkort gaan wij hetzelfde doen....

Ik dacht dat daarvoor wel iets was, wat de lijmresten er zo van afweekt
Bericht01 september 2010, 18:06    
MHilhorst

probeer een een "handbeton schuurmachine"

is een flex (haakse slijper) met een schijf met freeswieltjes erin.
Bericht10 januari 2012, 22:01    
jessebes

Hallo bennie,

Het is alweer een tijd geleden, maar mag ik vragen hoe je uiteindelijk de lijm van de trap af hebt gekregen???
Wij hebben namelijk precies hetzelfde probleem. Keihard en het tapijt is in de lijm verweven.
Heb al vanalles geprobeerd, blaren op mijn handen staan ervan.
Hopelijk hoor ik spoedig van je.
Bericht13 januari 2012, 00:04    
tiho

Lijmverwijderaar al geprobeerd? Of goed nat maken, natte doek er een tijd op laten liggen om in te weken.

Op Klusidee staat bij schoonmaken ook een topic waarin de TS het uiteindelijk met cola voor elkaar had gekregen geloof ik.
Bericht16 januari 2012, 22:33    
jessebes

Ik heb water met zeepoplossing al geprobeerd, cola, albastine lijmverwijderaar, met het laatste ging het er enigzins een beetje af, maar ik ben er nog lang niet... Volgens mij moet ik het maar met een verfbrander proberen Sad
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Klusvraagbaak forum index » Kozijnen, trappen, deuren, ramen, hang- en sluitwerk
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2