toilet spoelen afstellen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal,

Mijn toilet spoelt momenteel hard door. Dit wil ik anders afstellen (iets minder hard), hoe pak ik dat aan ?

Alvast bedankt voor jullie tips & mijn excuses voor deze misschien simpele vraag voor de ervaren klussers !
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi pollie 96

Om de wc minder hard te laten doorspoelen is geen moeilijke klus.

1 verwijder het deksel van de stortbak.
je ziet nu de vlotter, en het druk mechanisme met overloop in het midden staan.

Bij universele stortkokers kun je de waterafvoer regelen. Als je de wc doortrekt zie je hoe hoog de stortkoker wordt opgetild. Om de stortkoker zie je 2 plastic armpjes zitten waarop de drukknop is bevestigt (hefmechanisme)dit is allemaal één geheel. Nu kun je d.m.v. het lipje op de vertanding, dit voorzichtig weg te trekken van de vertanding en het hefmechanisme laten zakken. Je dient dan wel bij teveredenheid je knop aan te passen in het deksel, deze zou het niet meer kunnen halen door deze verandering.

De verstelling dien je in stappen uit te voeren en uit proberen.

Denk hieraan dat het water toch een bepaalde stuwkracht nodig heeft om de wc te kunnen ledigen (grote boodschap)
zoniet dan blijft de boodschap liggen.
Deze stuwkracht is ook van belang voor het afvoeren door het riool, te langzaam kan leiden tot de boodschap ergens in het riool blijft liggen, doordat de stuwkracht van het water is afgenomen.

2 Een andere methode die je kunt toepassen is om een spaar knop te instaleren universeel. Dit kan alleen als de stortbak of deksel voor deze methode aanpasbaar is. Bij het doortrekken van een plasje kun je de knop terug indrukken en wordt de stort koker terug afgesloten. Bij een grote boodschap zou ik aanraden om iets langer te wachten nadat de boodschap is verdwenen. Voordeel men bespaart water.

suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Dank je wel Willy, ik ga aan de slag !
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan