Verlaagd plafond

  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste kenners,

De bedoeling is om een verlaafd plafond op de gehele onderverdieping te maken ongeveer 4,5m x 8.5m

Nu had ik gedacht dit als volgt aan te pakken: als eerste met u-profielen een geraamte te maken om daarop gipsplaten te schroeven en als afwerking een stucadoor er een strak geheel van laten maken (dus ook naden wegwerken)

Als er op of aanmerkingen zijn had ik dit graag van jullie gehoord.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Wat heb je als basis? Een betonnen plafond, een houten balkenlaag of kijk je nu tegen moeder natuur aan? ;-)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo Karwei,

Alles wordt op een betonnen plafond gemonteerd
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Dan zou ik eerst het geheel uitstroken met hout en daarna de gipsplaten op het hout monteren.

De stroken zou ik max. zo'n 60 cm. uit elkaar houden (anders heb je kans dat de gipsplaten gaan "doorhangen").

Nu kun je alle electra e.d. aanleggen (bijvoorbeeld leidingen voor spotjes of luidsprekerboxen)

Gipsplaten met de speciale gipsplaatschroeven bevestigen. Dit zijn over het algemeen aluminium schroeven, deze roesten nl niet. Zo voorkom je in de toekomst van die nare roestplekken in je plafond. De gipsplaatschroeven zijn te herkennen aan de zwarte kleur. Gebruik ook een speciaal schroefbitje voor de gipsplaatschroeven. Dit is een bitje met een kunststof kraag, die voorkomt dat je de schroeven te diep in de gipsplaat schroeft.

De naden kun je dan plamuren met een 'ronde kanten vuller' en verstevigen met een glasvliesband om scheuren te voorkomen. Ook bestaat er een jointfiller, waar de glasvezel al in is verwerkt.

Tenslotten kun je het geheel latexen of stucen.

Ik hoop dat je hiermee vooruit kunt! Succes!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan