Vocht in dubbel glas

  • #1
A

Anonymous

Guest
In mijn (achter)buitendeur is vocht in het dubbel glas terecht gekomen. Is dit en hoe zelf te verwijderen ? Glas zit gemonteerd met behulp van stevige (glas?)latten.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Oeps, je dubbelglas is lek. Om het glas te vervangen, eerst met een hobbymes de kit tussen het glas en de glaslatten doorsnijden. Dat de glaslatten loswippen door er met een houtbeitel tussen het kozijn en de latten te wrikken. Als ze gescroeft zitten heb je een probleempje, dan moet je of de scroeven opzoeken en uitboren, of met geweld de glaslatten in delen uitbreken.

daarna het glas aan de andere kant van de kit lossneiden en als laatsje rondom los snijden. Dan moet hij er zonder problemen uit komen. Alle kitresten wegsnijden, licht schuren, rondom kit in de sponning spuiten nieuwe glas er in duwen, kit langs het glas spuiten en hier de nieuwe (of herbruikbare) glaslatten in duwen en vast spijkeren / nieten (om de 60cm 1 nietje / spijkertje is genoeg.)

Het is vaak handig om onderin de sponning een 2tal luciferhoutjes of iets soortgelijks onder het glas te plaatsen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Heb je geen garantie?
Dat is op dubbel glas wel eens 10 jaar
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Laat dit wel door een erkend AF schildersbedrijf doen!
Je moet weten wat de glas maat is.Als je dit weet,kan je dus glas bestellen bij een schildersbedrijf met het AF vignet.Het ruit plaatsen doe je asl volgt.De kit rand lossnijden met een stanley mes.Voorzichtig de latten loshalen.laat wel de bovenste lat even zitten.Dan de andere kant de kit lossnijden.Als het goed is zit het ruit los.Je gaat aan de kant staan waar de lat zit en haalt deze los.Nu komt het ruit naar je toe.De kitrestanten met een schraper verwijderen.Opschuren en de sponning(waar het ruit in staat)ff gronden.Als dat droog is,plak je 'celband' of beglazingstape in de sponning waar ook de kit zat.Het nieuwe ruit op plastic spatieblokjes zetten.

De glaslatten die heb je voor zien van het zelfde 'celband' plaatsen.het kiertje tussen glas en de lat kitten met een beglazingskit(geen siliconenkit) en met een plamuurmes afmessen.Let wel,als je dit door de schilder laat doen,betaal je alleen inzetkosten.

Als gebleken is dat het ruit een fabrieksfout betreft hoef je deze niet te betalen,alleen de schilder.

Succes Marcel(FeJo schilderwerken Wijdenes)
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor het deskundige advies. Hier kan ik wat mee.
 
  • #6

jlmglas

New member
w. VAN DEN bROEK":qwn6yat8 zei:
Bedankt voor het deskundige advies. Hier kan ik wat mee.
kijk ook eens op www.jlmglas.nl ik ben al 23 jaar glaszetter en werk bij jlmglas maar mijn glas laten plaatsen door een schilder af diploma daar zakt mijn broek van af schildersbedrijven besteden het glas bijna altijd uit aan glaszetters bedrijven ik heb regelmatig schilders met af diploma moeten leren glaszetten omdat ze alleen enkelglas met stopverf gewend zijn hoe ze glas moeten afhangen en stellen weten ze niet en van een waterkering hebben ze nooit gehoord er zijn vele manieren hoe je glas MOET afhangen voor een af stikker al heb je nog nooit glas in je handen gehad moet je geld betalen en je hebt een af certificaat :oops:
 
Thread starter Similar threads Replies Date
S 0
G 1
A 3
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan