storten beton fundering bewapening

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
2 vragen over het storten van een fundering tbv mijn aanbouw.

1. Kan ik het beton in meerdere keren storten, of moet alles in 1 keer? Ik wil eerst de onderkant van de vorstrand storten en vervolgens de vloer. (Deze wordt op het zand gestort).

2. Hoe weet ik of ik voldoende wapening heb aangebracht in de vorstrand? Ik heb 2 matten vertikaal aangebracht ieder ca 3 cm van de buitenrand. Onderling zijn deze nauwlijks verbonden. De hoeken heb ik verstevigd met dikke staven.

Weet iemand waar ik hier meer info over kan vinden, want ik bezig toch wat te twijfelen.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hallo,
a- beton hoef je niet in een keer te storten, als je maar de wapening laat uitsteken. hiernaast is de bovenkant van het gestort gedeelte ruw en dat is voldoende voor de aanhechting met nieuw beton.
b- ik weet niet precies hoe de korf van de wapening eruit ziet en kan daardoor geen oordeel over geven.wel is de minimale dekking van beton 35mm (milieuklasse 2 oncontroleerbaar)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Misschien ben ik al te laat met dit advies, maar toevallig zag ik vandaag bij een zaak van "Bouwmaat" (dit is een groothandel voor de vakhandel, aannemers e.d.) een model van een wapening compleet met isolatie en bekisting. Het viel mij op dat er behoorlijk wat ijzer in zit. Maar misschien hoeft dat bij jou niet. Misschien dat je eens kan gaan kijken en doc. vragen.
Kijk op internet voor adressen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan