Een keiharde lijmlaag van de trap verwijderen

  • #1

Bennie-1971

New member
Hallo iedereen,

Ik heb net de vloerbedekking met foamlaag verwijdert van de trap. Nu zit er op de loopvlakken van de trap een keihard geworden lijmlaag. Ik heb al dingen getest, zoals of het een lijmlaag op waterbasis is,..dus met water natgemaakt, cola geprobeerd,..niks lijkt te helpen. het is in ieder geval een lijmsoort op chemische basis, zoiets als bison-kit wat ooit gebruikt is. Het hele motief van de onderkant van het oude tapijt is verweven in de lijmlaag. Maar de lijmlaag is in ieder geval kei en keihard!!!.. :cry:

Hoe krijg ik dit eraf??..iemand een tip?

Groetjes Bennie van Dijk
 
  • #2

Student

New member
Ik zou een scherpe beitel gebruiken. Na afloop waarschijnlijk goed voor de vuilnisbak maar ja goede raad is duur :D
 
  • #3

marcel

New member
Elektrische lijmresten-beitel
Schaafmachine
of Powerfile...
 
  • #4

Mark

New member
Daar heb je toch chemische rotzooi voor? :)
Ik weet niet precies wat voor spul je daarvoor moet hebben, maar binnenkort gaan wij hetzelfde doen....

Ik dacht dat daarvoor wel iets was, wat de lijmresten er zo van afweekt
 
  • #5

MHilhorst

New member
probeer een een "handbeton schuurmachine"

is een flex (haakse slijper) met een schijf met freeswieltjes erin.
 
  • #6

jessebes

New member
Hallo bennie,

Het is alweer een tijd geleden, maar mag ik vragen hoe je uiteindelijk de lijm van de trap af hebt gekregen???
Wij hebben namelijk precies hetzelfde probleem. Keihard en het tapijt is in de lijm verweven.
Heb al vanalles geprobeerd, blaren op mijn handen staan ervan.
Hopelijk hoor ik spoedig van je.
 
  • #7

tiho

Klus expert
Lijmverwijderaar al geprobeerd? Of goed nat maken, natte doek er een tijd op laten liggen om in te weken.

Op Klusidee staat bij schoonmaken ook een topic waarin de TS het uiteindelijk met cola voor elkaar had gekregen geloof ik.
 
  • #8

jessebes

New member
Ik heb water met zeepoplossing al geprobeerd, cola, albastine lijmverwijderaar, met het laatste ging het er enigzins een beetje af, maar ik ben er nog lang niet... Volgens mij moet ik het maar met een verfbrander proberen :(
 
  • #9

mas

New member
Heb ik ook al eens gehad, ik heb het toen afgekregen met super afbijt middel.
Eigenlijk voor verf bedoeld, maar de lijm ging weekte er ook van op.
Dit was bij mijn trap voldoende. daarmee kon ik het er afkrabben met een plamuurmes.
Wel lang genoeg laten intrekken en goed luchten met dat spul.


Ok, succes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan