Kalfdeel van deurkozijn demonteren

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb in mijn huis (25 jaar oud) plaatstalen deurkozijnen met een bovenlicht.
Nu wil ik de glasplaat boven de toiletdeur vervangen. Hiervoor zou het kalfdeel tussen deur en raampje tijdelijk weg moeten.
In deze bovendorpel zit links en rechts aan de bovenkant een gaatje van 6 mm. In deze bovendorpel kan ik een metalen plaatje ontdekken, waarvan ik denk dat, als deze weg is, ook de dorpel weg kan.
Maar ik krijg dit met geen mogelijkheid los. (Zou toch ook los moeten als het raampje stuk zou gaan.)
Weet iemand hoe dit los moet???
Groeten, Adri
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
het deel wat tussen de deur en het raam zit dat zit aan weerskanten vast met haakjes en die zyn wel los te maken,maar het is vry lastig.ik heb het onlangs ook gehad.
 
  • #3

Huib

New member
Hallo,

Dat het demonteren van een kalfdeel lastig is ervaar ik nu ook.
Mijn vraag is met welke slimme truc kun je een van de twee schuifhaakjes naar binnen schuiven zodat ze uit de kozijn stijlen gaan.

Bandung jij hebt het ook gehad hoe is het je gelukt?

alvast bedankt voor de reactie

Groet Huib
 
  • #4

lesterhuisk

New member
Hallo,

ik probeer het bovenlicht te verwijderen uit een stalen binnendeurkozijn. Ik merk dat ik het glas iets naar beneden kan duwen omdat het lijkt te rusten op 2 verende steunen. Dit is niet voldoende om het glas eruit te halen. Ik kan nergens vinden hoe de constructie van de schuifhaakjes in het kalfdeel in elkaar zit en hoe ik dit los kan maken.

Als iemand dit weet dan hoor ik dat graag. Al vast bedankt.

Groeten Koen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan