kamer-en-suite

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Heeft er iemand oude bouwtekeningen (of nieuwe?) voor het maken van het ouderwetse kamer-en-suite? Ik heb tweedehands glas-in-lood schuifdeuren op het oog, alleen nog niet echt een idee hoe dit systeem te maken.
Alle tips zijn welkom!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Schuifdeuren installeren is in principe niet moeilijk. Ouderwetse schuifdeuren (zoals jij die op het oog hebt) zijn aan de onderkant voorzien van wieltjes (onzichtbaar) met een groef erin. Deze wieltjes lopen over een ijzeren rails. Het is best even zoeken naar zo'n rails, overigens. Aan de bovenkant glijdt de deur gewoon tussen twee latten door, aan weerszijden van de deuren. Het zijn dus geen hangende deuren of zoiets. Kan wel, uiteraard, maar hoort niet bij oude deuren. Als je dus zorgt voor een rails op de vloer en twee latten aan de bovenkant kun je de rest aftimmeren naar eigen inzicht. Succes,
Jacco
 
  • #3

beytullahbulanik

New member
Moet dit op maat? Deze zijn vooral gemaakt voor jaloezieën, rolgordijnen en normale gordijnen.

Ik heb er wel een paar waarvan ik printscreens kan maken en opsturen, wellicht dat je er wat aan hebt.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 1
A 1
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan