Stalen deurkozijn vervangen door houten deurkozijn

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb binnen stalen deurkozijnen voor opdekdeuren. Deze kozijnen wil ik vervangen door houten kozijnen voor stompe deuren, die je prefab bij de bouwmarkt kan kopen.
Hoe haal ik de stalen deurkozijnen uit de muur en hoe (waarmee) plaats ik de houten kozijnen?

PS Ik kan er op internet niet zo veel over vinden, maar als iemand een goeie site voor mee heeft hoor ik het ook graag!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Afhankelijk van de muur waarin het kozijn komt (steen of cellen betonblokken met slagpluggen. Neem hiervoor goede plussgen zijn wat duurden maar zitten beter. Je boort een gat door het kozijn en dan met een steenboor door de muur drukt de slagplus er in en slaat de stalen stift er met een hamer in (niet schroeven, dit is voor het er uithalen.) Bij een houtenwand gewoon met lange hout of spaanplaatscroeven. Eerst voorboren voor betere grip. Aan elke zeide 3 of 4 is voldoende. De kieren lang het kozijn kun je met purschuim of kit opvullen (kit voor een klein spleetje)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Let op!!!!!!

Sommige stalen(Polynorm) kozijnen zijn vastgemetselt.Zgn inmetselkozijnen.

Als er een drempel zit. probeer deze te verwijderen. Je zit dan een aluminium strip zitten,om het kozijn bij het transporteren bij elkaar te houden.Dit is nu ook makkelijk om het kozijn los te wrikken.De kans is groot dat je stucwerk(pleisterlaag)los springt,bij het verwijderen van het inmetselkozijn.

Doe het dus met beleid!!!!!

Succes ermee.Marcel.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de tips!
Hiermee kan ik aan de slag. K

Kozijn komt in een stenen muur dus ik ga op zoek naar goede slagpluggen.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Jolijn,
Stalen kozijnen zitten vaak aan gips blokken geklemt. Zoek naar kleine dopjes op de staanders. Wip deze er uit, hieronder zitten haast altijd inbosboutjes. Eerst de dorpel weghalen.
Boutjes losdraaien en dan kan het kozijn er uit trekken, onderaan beginnen gaat vaak het beste.


Soms zitten er ook schroeven onder de dopjes, dan zit er vaak al een houten rachel onder het kozijn, dat is makkelijk voor je nieuwe kozijn.
Als je in gips moet schroeven altijd pluggen gebruiken en de plug zo in de muur plaatsen dat de gleuf in de plug horizontaal staat. Anders heb je goede kans dat de uitzettende plug het gips laat scheuren.
 
  • #6

wilcozegers

New member
Check een speciaal ontworpen overzetkozijn voor polynorm of hout
WZsolutions.nl :idea:
 
Thread starter Similar threads Replies Date
S 2
A 0
A 3
A 2
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan