Trapleuning bevestigen aan dik gestucte muur

  • #1

diddy

New member
Hoi Allemaal.
Als beetje eigenwijs vriendinnetje :wink: wil ik graag jullie advies over het bevestigen van een sleutelgat trapleuning aan een dik gladgestucte muur. Kan dit zonder dat er een houten lijst tegen de muur aan moet (vind ik niet zo mooi)? Bij het verwijderen van de oude leuning was deze in het slechte stucwerk ingegraven en was zo er al half uitgekomen. Daarom wil mijn vriend
dus graag voorkomen dat de bevestigingsringen zich ingraven in het stucwerk waardoor er weer speling komt. Maar ik vraag me af of de bevestigingsmaterialen op zich al sterk genoeg zijn en wanneer er geen speling is in het geboorde gat (ik had iets gelezen van chemisch anker erin doen) dit uberhaupt een probleem kan zijn in de toekomst.

Mocht je verder tips hebben over de bevestigingsmaterialen en manier, let me know!

Dankjewel voor jullie info, dan kan ik de discussie evt. beter aan òf begrijp ik misschien beter het probleem...
 
  • #2

rubo

New member
Die plank kom je alleen in ouder huizen tegen en had als doel een eenvoudige montage en het voorkomen van een groezelige muur bij de leuning.
Tegenwoordig moet het allemaal anders en daarom zijn er 2 typen dragers voor de trapleuning ontwikkeld. Die met 3 schroeven (welke je niet moet hebben) en die met ingetapte draad voor een keilbout (die je wel moet hebben).
 
Thread starter Similar threads Replies Date
I 0
A 2
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan