Aansluiten buitenkraan

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik wil een buitenkraan aanleggen. Aan de binnenzijde zit de keuken dus daar wil ik dan gewoon de koudwaterleiding aftappen en dit door een gat naar buiten voeren, tot hier geen enkel problem.

Maar nu, hoe moet ik die buitenkraan bevestigen ? Er zijn dus van die montage 'kommen', maar moet ik dan eerst een stukje van mijn muur wegkappen om plaats te maken ?

Zijn er mensen die tips hebben voor mij om dit aan de buitenkant zo netjes mogelijk te doen ?

Gr.
Albo.

A

Anonymous

Guest
hallo
ja voor een kom moet je iets weg kappen maar je kan ook gewoon een gat boren en dan een schut buisje om de pijp naar buiten doen (dit mag pvc zijn) dan een knietje en een muur plaat maar let wel dat je in je keuken kastje een aftapkraan maakt en die wel zo hoog zet dat er een bakje onder kan waar je het water dan in op vangt voor de winter
succes

A

Anonymous

Guest
je kan ook gewoon een muurplaat op de muur zetten en dan gewoon je kraan erop zetten,dus je hoeft niets te hakken

A

Anonymous

Guest
Er zijn in de handel/d-h-z speciaal hiervoor ontwikkelde buitenkranen (45,00) met kom. Deze zijn vorstvrij dus niet elk jaar een nat keukenkastje ;)
Je zal wel wat moeten wegkappen en voegen maar staat professioneel t.o.v. een muurplaat.

Thread starter Similar threads Replies Date
W 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan