aansluiten op warmwaterleiding daalderop boiler

  • #1

aadjuh

New member
hallo kan iemand mij zeggen of ik op een daalderop boiler 15L ook de warmwater leiding op kan aansluiten.
Dit om dat mijn warmwater leiding van zolder af moet komen en duurt lang voor dat het bij mijn kraan is. Dus ik dacht, als ik er een boiler tussen zou zetten dan heb ik gelijk warm water ?????????

gaarne een reactie s.v.p

m.v.g
Aadjuh
 
  • #2

Pa-ul

New member
Dit kan wel maar is zeer energie inefficient.Om het moment dat je tapwater gebruikt heb je inderdaad direct warm water, de boiler echter vult zich dan met koud water en tegen de tijd dat het water warm word is tie vol. Het warme water dat inmiddels de leidingen heeft gevuld zal afkoelen en tegen de tijd dat er weer warm water getapt word is het koud. Vervolgens zal nu de boiler dit water voor de tweede keer opwarmen maar dit keer elektrisch. Alleen als er veel tapwater wordt afgenomen begint het verlies minder te worden maar dan zal waarschijnlijk het wachten tot het water warm wordt toch al niets meer uitmaken.
 
  • #3

patsknal

New member
Beste Aadjuh,

afhankelijk van de warmwatervoorziening die je op de zolder hebt is het wel degelijk mogelijk maar niet aan te raden.

het is verstandiger om de boiler aan te sluiten op het koude water en de warmwaterleiding bij de warmwatervoorziening op de zolder weg te halen. de redenen zijn.

geen dubb. opwarming van het water,geen drukval bij de wwvz en geen overbodig energie verbruik.

en je kan douches en warmwater pakken in de keuken zonder dat er iemand begint te gillen.
en met een close-in boiler heb je idd gelijk warmwater ook als hij op de koude is aangesloten.
hoop dat je wat met deze info kan,

gr. Patsknal
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan