Aardnet op badkamervloer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb +/- 2,5 cm beton (Beamix 100) gestort als badkamervloer. Die moet worden afgewerkt met +/- 2cm zandcement (uit mijn hoofd: Beamix 730). En ik heb een aardnet gekocht, maar ik weet niet hoe en wat ik met dat aardnet moet precies.
In die cementvloer? Hoe aan te sluiten?
HELP!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik ga er vanuit dat je met een aardnet een stalen net die je in de vloer gaat storten?

Vergeet absoluut niet dit net op een aardpunt aan te sluiten. Dit kan anders levensgevaarlijke situatie voor doen.
Leg dit net op de vloer, sluit op dit net een blanke aarddraad aan van minimaal 6mm en trek deze helemaal door naar je elektriciteits kast. In de elektriciteits kast zit als goed is een verdeelblok waarop al meerdere vertinde koperen draden komen. Voeg deze draad komende van af het net hieraan toe.
Let op indien je een radiator gaat plaatsen in de badkamer moet deze ook aan het aardpunt verbonden worden.

PS. In de meeste bestaande badkamers ligt deze aarddraad al getrokken vanaf de elektriciteits kast in een PVC pijp. Als je deze kan vinden kan je die op het net koppelen. Voor het vast zetten aan het net zijn speciale klemblokjes te verkrijgen bij de doe het zelf zaak. Ook is daar een vertinde koperen draad te verkrijgen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
waar heb je die beamix op gestort, toch niet zo op het hout, en zit er wel wapening in???

je aardnet moet je aansluiten met een vernikkelde koperen draad (kant en klaar verkrijgbaar) op een aard punt, bijv. je waterleiding of cv leiding)

leg het aardnet op je beton
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
R 1
S 0
S 0
R 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan