Afstrijkvloer

I.Nortier

New member
geachte heer/mevrouw,
Hoe is de werkvolgorde van mijn afstrijkvloer, de aanbouw is waterdicht en de wanden gestuct, dus gaan we eerst de vloerverwarming op een krimpnet vast zetten, krimpnet aan de betonvloer bevestigen, betonvloer is geisoleerd en 20 cm dik en nieuw gestort in mei, dan de afstrijkvloer ongeveer 6 cm. dik.
Kan ik de afstrijkvloer nu direct op de betonvloer zetten of moet er eerst nog een hechtpreimer op.
Op de afstrijkvloer, komen dan weer plavuizen, moet dit met speciale lijm van wege de vloerverwarming of moet er eerst weer een preimer op .
Zou u mij de goede werkwijze willen geven zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
Bouwen doe je maar een keer en dan goed.
met vriendelijke groet I.Nortier.

leo

New member
Je moet als eerste de vloer aanbranden, dit doe je met een papje van cement zodat de stortvloer goed hecht. De vloer die je stort mag niet te nat zijn en de verhouding van een op drie. De vloer kan je met een aluminium rij, deze kan je meestal wel huren glad en waterpas gladstrijken. Deze vloer laat je rustig drogen of je moet de tegels in de specie leggen. Maar dat is niet eenvoudig. Als de vloer droog tijdens het drogen nog een beetje besprenkelen om scheuren te voorkomen en dan de tegels met speciale lijm voor vloerverwarming vastplakken. Dit gaat uitstekend en bij mij ligt het al 14 jaar. succes Leo.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan