badkamervloer

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Mijn badkamer is voorzien van een vloer uit dubbele laag multiplex, daarover wil ik tegelen. Omdat ik de vloer nauwelijks nog omhoog kan brengen wil ik direct op de houten vloer tegelen zonder gebruik te maken van een specielaag of rubbercement. ik hoorde dat wel vaker direct op het mutiplex wordt getegeld. Klopt dat??? En als ik dan ook nog electrische vloerverwarming wil aanbrengen die direct in de tegellijm te verwerken is snij ik me dan niet gigantisch in de vingers vanwege het werkende hout?

A

Anonymous

Guest
het is ook mogenlijk om zo genoemde hardibacker platen te gebruiken op de vloer, dit zijn beton-platen en zijn speciaal geschikt om op houten balkconstructies te gebruiken. je zou het multiplex geheel of een laag kunnen verwijderen. ik heb ze op de oude houten vloer gelegd en vast gespijkerd en daar overheen de nieuwe tegels. ijzersterke constructie is er ontstaan en er is geen kans dat de vloer kan bewegen en de tegels kunnen breken. ik heb de platen gehaald bij een bouwbedrijf, volgens hen was dit iets nieuws. ik heb het ook gebruikt als ombouw voor een hout haard de platen worden niet warm dus ev vloerverwarming zou goed toegepast kunnen worden naar mijn idee.

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor je snelle reactie, het multiplex geheel verwijderen is geen optie, ik zou er wel een laag af kunnen halen. Hoe dik zijn die hardibackerplaten die je hebt gebruikt?

A

Anonymous

Guest
Is geen enkel probleem om direct op het mulriplex te tegen, mits je een flexibele ljm en voeg middel gebruikt. Dit is ookal nodig als je vloerverwarming toepast. De naden tussen de platen en de randen eerst met kim pasta en wapeningsband dichten. Als je een inloop douche wilt maken de platen geheel een dun laagje kim pasta geven. Een goede hiervoor is eurocoat van eurocol.

A

Anonymous

Guest
Hartelijk dank voor je gedetailleerd advies. De tip voor flexibele lijm en voegmiddel lijkt me waardevol. Van kimpasta heb ik nog nooit gehoord, maar daar ga ik wel achteraan bij een leverancier. Ik heb in ieder geval voldoende info gekregen om vooruit te kunnen.

Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
R 1
S 0
S 0
R 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid