Badkamervloer

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
De verdiepingsvloer van mijn woning, bouwjaar 1970, is een balklaag. Door de jaren heen is er met name in de badkamer een kier ontstaan tussen wand en vloer, maw woorden evt. water loopt zo via de vloer naar beneden. Nu ik mijn badkamer ga renoveren met een inloopdouche, dus geen douchebak, luidt de vraag : Hoe krijg ik mijn badkamervloer waterdicht ? Alleen kitten lijkt me een beetje kort door de bocht, moet ik gaan werken met bitumen en hoe houdt ik de aansluiting van wand/vloer op lange termijn waterdicht

A

Anonymous

Guest
Als eerste moet je er voor zorgen dat je vloer goed ventuleerd om het vocht weg te halen. Daarna moet je er voor zorgen dat de meeste werking uit je vloer is. Het makkelijkt doe je dit door de planken te vervangen door 2 lagen kruislingsgeplaatste multiplex of osb platen. Je kan er ook voor kiezen de planken te laten zitten als deze nog helemaal goed zijn (geen rotteplekken enzo)

Om de vloer wazter dicht te maken gebruik je speciale coating (of kimpasta). De coating doe je ook tegen de +/- onderste 30cm van de muren.
Voor de naden gebruik je speciale kimband (b.v. EuroBand) die in de coating wordt verwerkt. Alle buis en leiding doorvoeren behandel je ook met de coating zodat deze waterdicht zijn.

De tegels dien je met een flexibele waterdichte lijm te lijmen. en af te voegen met flexibele water dichte voegmiddel. De naden kit je af (Bison sanitair kit pro werkt heel makkelijk)

Ook kun je een betonvloer storten, deze dient 4cm dik te zijn om waterdicht te zijn en moet bij de randen en doorvoeren ook met de coating en band worden afgedicht. Let wel bij deze oplossing moet wel het zware beton (ook bij gebruik van lichtgewicht beton) de constrcutie dit aankunnen.

Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
R 1
S 0
S 0
R 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid