badkamervloer

  • #1
A

Anonymous

Guest
geacht forum,

Ben druk bezig de badkamer van mijn huis te renoveren. Echter nu blijkt er in de granitovloer een scheur te zitten (langs een binnenmuur) en blijken er delen van de rand te missen. Wie weet hoe ik deze vloer weer waterdicht krijg (opvullen scheur en opvullen missende delen rand) zodat ik hem weer kan betegelen?

met vriendelijke groeten
Lisette
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik begrijp dat je de vloer wil betegelen.
Dan hoef de schuur niet eerst dicht te maken, als de scheur nog "werkt" moet je tegelen met een flexibele lijm.(informeren bij de betere tegelhandel)
Voegen met een waterdicht voegmateriaal. (ook te koop bij de betere tegelhandel)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
beste Fiesta en anderen

De vloer was betegeld, maar toch zijn er verkleuringen te zien onderaan de aangrenzende betonnen binnenwand in de ruimte naast de badkamer, parallel aan de scheur in de vloer. De muur vertoond zelf geen scheuren. Vandaar de vraag hoe de granito vloer weer een waterdichte bak kan worden.

De simpelste oplossing is dus een waterdichte tegelvloer erop?

Lisette
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Het lijkt er op dat er vochtdoorslag aan de randen van de vloer is ontstaan als gevolg van niet goed gesloten voegen of naden langs de randen. Als de wanden ook opnieuw worden betegeld worden kan je langs de randen speciaal afdichtingsband plakken, opstaand langs de vloer en de wand. zorg in iedergeval dat de naden in de hoeken en op de vloer goed waterdicht (liefst met flexibele kit) afgedicht worden.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
dank je voor je snelle en heldere antwoord!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
R 1
S 0
S 0
R 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan