Balken volledig in de menie

RRovers

New member
Beste professionals,

In mijn verbouwingsproject is gewerkt met vloerbalken die niet alleen aan de koppen in de menie zijn gezet maar de hele balk is met menie behandeld. Nu zijn de meningen hierover verdeeld dus ik zou graag jullie mening horen hierover. Kan het kwaad om een vloerbalk volledig in de menie te hebben of is dat slecht voor het hout (niet kunnen ademen). Met andere woorden, kan ik de gebruikte vloerbalken beter afschaven of kan ik ze gebruiken zoals ze zijn.

Ik hoor het graag
groeten van Remco

Zabardast

New member
Is de menie loodvrij?

RRovers

New member
Daar ga ik achteraan. Wanneer is het een probleem? Als het wel loodvrij is of niet?

RRovers

New member
Beste,

Ik begrijp je antwoord niet helemaal in relatie tot mijn vraag. Kan ik de balken gewoon gebruiken of verstikt de menie het hout en zal daardoor wellicht de balk van binnen kunnen gaan rotten? Met andere woorden, moet ik de menie van de balk halen of kan ik de balken gewoon gebruiken zoals ze zijn (met menie behandeld).

Zabardast

New member
Volgens mij...wat de menie op de hout zit is loodvrij...dus je mag rustig de balken met de menie erop gebruiken... :)

PS: Volgens gegevens van de industrie worden loodverbindingen in siccatieven al jaren niet meer
gebruikt...

RRovers

New member
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik ga de balken dus met menie gebruiken als balkenvloer.

mvg
Remco

Thread starter Similar threads Replies Date
P 1
G 0
J 1
S 0
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden