balken weer recht krijgen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Kromme balken
Ik heb bij de doe-het-zelf zaak balken van 44x670x3000 gekocht voor de contructie van een tussenwand op zolder. Echter de balken blijken verre van recht te zijn. Als ik ze op de vloer leg is het duidelijk dat er 1 á 2 cm verschil zit.

Is het mogelijk de balken weer recht(er) te krijgen? Hoe kom ik anders aan rechte balken?

Groeten,

Don
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Volgens mij had je de balken beter moeten sorteren bij de bouwmarkt, had een hoop moeite gescheeld.
Je zou de balken zodanig kunnen zagen dat je er met je contructie geen last van hebt, dit werkt helaas alleen maar als de balk in 1 richting scheef is. Als een balk gedraaid is, is er denk ik niet veel meer mee te beginnen dan de kromme stukken er uit te zagen. Je kan de balken ook nat maken, en dan met gewichten de balk proberen recht buigen, dit zal alleen veel tijd in beslag nemen, het uiteindelijke resultaat is dan nog maar afwachten.

succes,
Tjeerd.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Gewoon terug gaan naar de bouwmarkt. Zeker bij de Gamma moet je het hout nauwkeurig onderzoeken. Is het recht zitten er niet te veel noesten en scheurtjes in. Het liefst ga ik gewoon naar een houthandel, echt niet veel duurder, maar je weet dat je kwaliteit krijgt.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Kromme balken recht krijgen is lastig. Rechte balken kopen niet. Zeker voor een raamwerk van een muur kun je ook oude balken gebruiken. Vaak recht, vaak niet vochtig en werken minder dan nieuwe balken. En 't kost veel minder. Gewoon op zoek naar een handelaar in oude bouwmaterialen of beter nog: een sloopbedrijf. Succes,
Jacco
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan