behang van gipsplaten muur afhalen zonder beschadiging

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wie kan mij vertellen hoe je behang van gipsplaten muren afhaal,zonder ze te beschadigen
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Huur bij de bouwmarkt een behang afstomer en dan gaat het echt wel,zorg dat je plamuur mes zo vlakmogelijk tegen de gipswand aan ligt want als je hem er recht op zet dan krijg je nogal wat beschadigingen,Bert
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo tpeys,

Ik denkt niet dat het je lukt zonder de platen te beschadigen.
De toplaag (papier) laat los zodra je de platen nat maakt (stoom).
Je krijgt hierdoor een bollig effect.

Maar gezien je geen andere mogelijkheid hebt, je (zoals bert al zegt) een stoom machine huren en gewoon het behang er af halen, maakt niet uit of de plaat wat beschadigd.
Probeer niet elk klein velletje te verwijderen, dit komt later.

Pak daarna een schuurmachine met een grof schuurpapier en schuur de platen zo goed mogelijk vlak, zo kom je af van al die vervelende velletjes !!
Ga daarna met een spakmes en een gipsprodukt (muurvuller of zo) licht over de platen heen, dit zorgt ervoor dat de ontstane gaten opgevult worden, schuur daarna het geheel nog een keertje en geniet van het resultaat.

Ik heb het zo gedaan om daarna te gaan verven, perfect resultaat, wel veel werk en een hoop stof !!

Succes,
Tjeerd.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Kan haast niet. Heb met hetzelfde probleem gezeten en er uiteindelijk voor gekozen om de muur te slopen (hetgeen achteraf toch moest). Als ik je een advies mag geven: schoef er een fris gipsplaatje overheen (afhankelijk wat je ermee wilt natuurlijk. Opnieuw behangen kan er gewoon overheen, maar latexen of stucadoren kan niet zomaar over oud behang: wordt niet mooi).
Succes
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ben het niet met je eens Marcel, ik heb het echt op mijn beschreven manier gedaan en het ziet er goed uit, zelf met verf die wij erna op gedaan hebben !!
Ik geef toe dat het wat moeite kost en je er een beetje handigheid in moet hebben, maar dan heb je ook wat. Het is altijd sneller en goedkopen dan slopen !
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 1
M 3
A 1
A 2
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan