Behang verwijderen

  • #1

Loes

New member
Beste Forum.
Ik wil in de huiskamer het behang verwijderen maar het is al 3 keer overheen gewit. Het is papier behang.
Krijg ik het er met een behang af stomer af. Of moet ik nog meer trucjes gebruiken.
 
  • #2

paul

New member
Hey, ik zag je bericht over dat behang in de huiskamer. Dat klinkt als een flinke klus, vooral omdat het al een paar keer overgeschilderd is. Maar geen zorgen, ik heb wat tips voor je die het hopelijk wat makkelijker maken.

Dus, allereerst: een behangafstomer kan inderdaad helpen, zelfs als het behang meerdere lagen verf heeft. Wat je eerst moet doen, is die verf een beetje doorbreken. Gebruik een prikroller, zo'n ding met kleine pinnetjes, om het behang te perforeren. Hierdoor kan de stoom beter doordringen en de lijm losmaken.

Als je dat gedaan hebt, pak je de behangafstomer. Vul 'm met water en laat 'm goed opwarmen. Werk in stukken van ongeveer een vierkante meter, houd de stoomplaat zo'n 10-15 seconden tegen het behang. Dit zou de lijm moeten verzachten.

Pak dan een plamuurmes en begin voorzichtig te schrapen. Begin bovenaan en werk naar beneden. Als het nog steeds lastig gaat, stoom dan nog een keer dezelfde plek en probeer opnieuw.

Mocht dat allemaal niet genoeg zijn, dan kun je nog behangafweekmiddel gebruiken. Meng dat met water volgens de instructies en breng het op het behang aan. Laat het een paar minuten intrekken en probeer dan weer te stomen en te schrapen.

Als je geen afweekmiddel hebt, kun je ook een mengsel van warm water en azijn proberen. Spray dat op het behang, laat het even zitten en stoom dan weer.

Het is misschien wat werk, maar met een beetje geduld kom je er wel. Succes ermee! En als je nog hulp nodig hebt, laat het me weten.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 2
A 2
A 3
A 4
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Berichten
8.954
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan