Beton over tegels

A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik wil in mijn badkamer op een muur graag zo glad mogelijk een dunne laag beton over de tegels zodat deze muur makkelijk van kleur te veranderen en mooi glas is.
Heeft iemand enig idee of hier ook andere mogelijkheden voor zijn of hoe ik dit het beste kan doen?
Ik heb bij de bouwmarkt een soort voorstrijkmiddel gevonden die zorgt voor een hechtlaag waar ik dan het beton overheen kan smeren.
Iemand ervaringen hiermee of tips?
mvg Anne

A

Anonymous

Guest
hoe kun je in godsnaam een muur stucen met beton?????? als je er al zo weinig verstand van hebt begin er dan aub niet zelf aan

A

Anonymous

Guest
het gaat om een paar begrippen;
beton is een mengsel van zand cement en grind. betonnen vloeren worden spiegel glad "gevlinderd" maar dat is op een muur niet mogelijk, en op een muur doe je geen beton hoogstends specie. en dat kan ook heel glad afgewerkt worden. maar dan zullen de oude tegels er eerst af moeten.
jij wilt een gladde wand met water afstotende verf (?) dan stel ik voor dat je toch de oude tegels eraf haalt dat doe je met een Hilty ( de ligtste breekhamer te huren. wat je overhoud is een pokdalige half vernielde muur en daarop kwast je eerst een laag op om het wegvallende steengruis tegen te houden en het opzuigende vermogen van het gips tegen te houden en daarna laat je een "stucadoor" ( en dat ben jij) het geheel stucen. en als je dat zelf wilt doen dan lees ikhet wel.
succes

A

Anonymous

Guest
je leest het goed in beide gevallen moeten volgens mij de oude tegels eraf.

A

Anonymous

Guest
klopt en een hilty is gewoon een gereedschap merk en geen apparaat

A

Anonymous

Guest
Zodra je de tegels hebt verwijderd behandel je de muur met een voorstrijk voor poederende ondergronden indien nodig ,als het niet nodig is dan kan je het laten stucen met b12(beton) Ja mensen het kan dus wel met beton stucen.
mvg etienne

Thread starter Similar threads Replies Date
D 1
E 0
U 0
M 1
A 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487