betonnen fundering chemische anker

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik heb het uitstekende verhaal over "betonnen fundering" gelezen maar blijf toch nog met een vraag zitten.

Als er een nieuwe betonnen fundering aan een bestaande fundering wordt gelegd wordt deze (voor zover ik weet) aan elkaar vast gezet met chemische ankers.

mijn vraag: hoe maak ik dat kleine staafje van de chemische anker vast in de nieuwe betonnen fundering? Moet hier nog iets aan vast gemaakt worden alvorends deze in het beton gestort wordt?

m.v.g. peter

A

Anonymous

Guest
ik begrijp niet goed wat je bedoeld wat bedoel je met dat kleine staafje.

A

Anonymous

Guest
Met het kleine staafje bedoel ik het staafje van het chemisch anker. Indien het anker in de oude fundering wordt gezet zal het staafje (uiteinde van het anker) ongeveer 10 cm in de nieuwe beton fundering komen te zitten. Is dit voldoende om een goede "koppeling" te maken van de oude fundering met de nieuwe fundering.

A

Anonymous

Guest
ik zal je vertellen hoe dat ik het zelf heb gedaan ik heb namelijk ook mijn fundering gekoppeld en verbreed ik heb in mijn bestaande fundering gaten geboord in die gaten grote pluggen gestopt en de grootste maat kozijnankers gekocht toen bekist en beton gestort nadat ik die ankers in de bestaande fundering had gedraaid de ene omhoog de andere omlaag als je goed de vaste grond hebt laat dat nooit meer los
suc6 als je toch gaat werken met die chemische ankers denk aan je eigen veiligheid

A

Anonymous

Guest
Interessant verhaal maar hoeveel ankers heb je zo in de fundering gemaakt ?
Hoeveel zijn er dit per meter, en hoe zijn deze verdeeld over het oppervlak ?

A

Anonymous

Guest
het is de bedoeling dat je een gat boord in je oude fundering tergroote van de plugstaafje hierin doe je de chemische anker dan sla je een stuk betonyzer of draadeind er in, moet wel de goede dikte hebben natuurlyk, en hier maak de nieuwe BETONYZERconstructie aan vast maak wel een goede betonyzerconstructiefundering want hier valt en staat je bouwwerk mee.

suc6 ps gebruik meerde ankers.

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de tips. Dit gaat zeker lukken.

m.v.g. peter

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan