betonnen vloer oneffenheid - egaline

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik wil kliklaminaat leggen maar de betonnen vloer is erg ongelijk. Er heeft ooit een muurtje gestaan waardoor er een hobbel in zit. Ik wil het grootste verschil wegbreken en dan egaline over de hele vloer gooien.
1. Klopt het dat ik zoveel mogelijk lijmresten van de vloer moet halen?
2. Is het raadzaam om de plinten weg te halen of kunnen ze wel blijven zitten?
3. Zijn er veel verschillen in soorten egaline (weinig/veel oneffenheden in de vloer)

Wie heeft er tips?

A

Anonymous

Guest
Hallo klusgroentje,
Hoe vlakker de vloer, hoe beter het eindresultaat. Als er niet te veel lijm op de vloer zit kan je het proberen met heet water of anders met spiritus oplossen en gelijk wegsteken met een steekmes. Zit er veel op dan kan je een "vloerscubber" huren bij een verhuurbedrijf ( B0-rent, Boels, Huurland o.i d.) Een zak egaline is een vrij dure oplosing. Zeker als je maar een beetje nodig hebt. Als je toch moet hakken, hak dan wat dieper en dan is een mengsel van 3 delen zand 1 deel cement ook goed omdat de druk-belasting onder het laminaat vrij klein is. De één vind de dorpels weglaten mooi maar dan ontstaat er opening onder de deur. Als je ze laat liggen moet je er een plintlatje voor leggen. Als je het laminaat onder de dorpel door laat lopen moet je de deur wat inkorten.
Ikzelf heb op een zaagbank aan de onderzijde van de dorpels een stukje weggezaagd zodat mijn laminaat +/- 1cm onder de dorpel ligt. Staat netjes gen plintlatjes voor de dorpen en je hoeft de deur niet in te korten.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan