Bitumen dak

  • #1

mas

New member
Hallo allemaal,
Nou dit is mijn eerste vraag op dit forum.

Ik heb pas een huis gekocht, helaas met gebreken.

Dit is het volgende gebrek die ik moet aanpakken.
Het huis BJ1965 heeft een bitumen dak, het is een erg laag (niet plat) dak en heb daarmee toch een raar probleem.
Lijkt op een verkeerd gegane isolatie, nu het 's nachts vriest dooit het de volgende dag en dan loopt er dooi water over de binnen muur van de slaapkamer. ik zal proberen de isolatie mat (dik glaswol) die tussen de bitumen platen en plafond van de slaapkamer zit te verwijderen. ik hoop dan dat het probleem verholpen is.

Dak en plafond lopen een stukje gelijk scheef op, daartussen zit een smalle ruimte, met ertussen gewerkte isolatie glaswol, met alu boven-onderkant. doordat het smal is kan het niet ventileren. of slaat de kou/vocht over naar de isolatie.. hier lijkt het probleem te zitten.

Geen idee of iemand een vergelijkbaar probleem heeft meegemaakt, en hoe isoleer je zo een dun stuk op de juiste manier?

Ik had al even nagevraagd bij een expert (ken iemand gelukkig), het zijn bitumen platen met asbest, maar is veilig onder te kruipen, maar vraag me wel af hoe duur is het om die zooi te saneren?

De vorige eigenaar heeft voldoende nieuwe daktegels om een nieuw dak te leggen hier laten liggen. dus nieuw beschot, daklatten aanschaffen en aan de slag zou een optie zijn. Mits dat saneren van asbest niet al te duur gaat worden.?. Oppervlakte moet ik even schatten 42 vierkante meter ongeveer? dakpannen zijn sneldek.

Ennn hoe stevig is dat bitumen? kun je hier ook veilig op lopen mocht het nodig zijn? ik begrijp dat als het koud is is het mogelijk breekbaarder als met warmte maar kan me daar geweldig vergissen.
Ik zie namelijk ook een nokvorst die cement mist.


Pfffff zo lang verhaal maar wat zou jullie raad/advies zijn?
sorrie wegens verhuizing ben ik de kabel van de camera kwijt en kan ik geen foto's plaatsen. ik hoop dan dat ik met de tekst duidelijk genoeg ben :shock: :roll: :?:
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Denk dat je beter isolatie aan de buitenzijde kunt plaatsen, en daar bitumen overheen.

Platen zijn er in verschillende diktes met een bitumen plaklaag.

Kijk eens bij : www.jan de isolatieman.nl die heeft alles op voorraad en kan je ook advies geven.
 
  • #3

mas

New member
Hoi,

Bedankt voor je antwoord, probleem van het wateroverlast is gevonden.
Het ligt definitief aan de isolatie die de vorige eigenaar er tussen gepropt heeft en is erg lastig te verwijderen. het plafond in de slaapkamer zal hiervoor gedeeltelijk er uit moeten helaas.

Nu wel dat ik in de toekomst een nieuw dak wil maken, en nu een adres moet zoeken voor het saneren van het bitumen dakbeschot. Is geen goedkoop grapje weet ik.
Als iemand een betaalbaar bedrijf kent die dit doet hoor ik het graag.

Het nieuwe dak maak ik dan zelf in orde. heb al een inventaris lijst gemaakt en een heel groot deel aan nieuwe pannen liggen er al gelukkig.

Goed... maar eerst veilig van dat bitumen afkomen.....
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
succes.
 
  • #5

Asbestattest-Aanvragen

New member
succes ermee
 
Thread starter Similar threads Replies Date
B 0
J 0
P 1
E 0
A 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan