'Broodjes-vloer' + schuif

A

Anonymous

Guest
Geacht Forum,

Ik vervang de oude achtergevel met een schuifpui.
Vraag 1: Ik hoor van allerlei verhalen over het te gebruiken materiaal. Hardhout, aluminium of kunststof. Heeft iemand een advies of ervaring? Wat zou een 'normale' prijs zijn voor zo'n pui? (400 bij 250 in 4 delen.)
Vraag 2: Er komt een convectorput voor de schuifpui van zo'n 4 meter breed. Deze moet ingefreesd worden in een 'broodjesvloer'. Als ik het zo bekijk komen er over die breedte van 4 meter 'broodjes' los te hangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijk dank voor informatie.

Barracuda

A

Anonymous

Guest
aluminimum heeft als nadeel dat s'winters condens aan de binnenkant ontstaat dit had ik in m'n vorige huis kunstof of hout is persoonlijk maar is beide goed. kunsstof heeft als voordeel nagenoeg geen onderhoud en in bijna iedere kleur verkrijgbaar inclusief houtnerf structuur. pas wel op voor malafide bedrijfen die snel geld willen verdienen en een slecht product leveren.

A

Anonymous

Guest
als de br vloer los komt te hangen zal je een funderings strookje moeten storten en ter hoogte van de draagbalken poertjes moeten metsellen om de vloer op te vangen of 2 poertjes op de uiteinden en een betonnen draagbalk overdwars eronder door.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan