cementsluier

A

Anonymous

Guest
Beste medeklussers,

Ik heb een aantal weken natuursteen gelegd in een soort van serre. Hierbij is uiteraard cement gebruikt om het in te leggen en om te voegen.

Omdat de natuursteen best een grillig karakter heeft zit er behoorlijk wat restjes cement in die putjes en sluier in zijn algemeenheid over de rest van de plaveien.

Ik heb al spul van HG gehaald (HG Limex/rode fles) tegen cementsluier, maar het gaat er wel iets van af maar het resultaat is niet denderend.

Weet er iemand een ander paardemiddel waardoor het cement in principe weer zacht en verwijderbaar wordt.

Ik hoor het wel. Alvast bedankt !!!

A

Anonymous

Guest
Bij gemetselde muren met cementsluier gebruiken ze wel eens water met azijn, misschien werkt het hier ook bij.

A

Anonymous

Guest
Mocht je echt een paardemiddel willen gebruiken kan je dit doen met verdund zoutzuur. Probeer dit eerst op een reststukje van het natuursteen om te constateren dat dit niet het pigment aantast.
Lees tevens goed degebruiksaanwijzing.

suc6

A

Anonymous

Guest
Let er op dat azijn en zoutzuur, zuren zijn. Daar kunnen vele natuursteen soorten (vooral de kalk houdende zoals marmer en kalksteen) niet tegen.

A

Anonymous

Guest
Alvast bedankt voor de reacties en dit weekend ga ik dat inderdaad eens even testen met beide varianten (azijn/zoutzuur). Eens kijken hoe het daarop reageert.

Nogmaals bedankt en verdere tips zijn uiteraard altijd welkom want ik ben bang dat het nog wel wat schuur en schrobwerk met zich mee zal brengen.

Thread starter Similar threads Replies Date
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan