close -in boiler probleem

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Onze close -in boiler (15 l) onder het aanrecht lijkt gekoppeld met de badgeiser op zolder daar als we de keukenkraan opendraaien de close in warmwater leverd ,maar ook de badgeiser op zolder slaat aan.
Vraag is dit gebruikelijk of niet?

De leiding van zolder naar keuken is erg lang dus ik wou deze afkappen en alleen van de close inn boiler gebruikmaken.

Tweede vraag

Toen we in ons huis kwamen hadden we meer waterdruk als nu tijdens het douchen.
De warmte aanvoer is met de kranen ook nauwelijks te regelen en tijdens het douchen wordt het water ook ineens bloedheet zodat je er uit moet springen ,koud meer openzetten helpt niets

Wat is er mis??????????
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
@markloes

Dat kan dat de badgeiser aanslaat, als je water vanauit de keuken gebruikt de boiler wordt namelijk gelijk weer gevuld met koudwater, door dit fenomeen zakt de druk in de waterleiding en zal het water in de leiding die naar boven gaat aangeven dat de badgeiser moet aanslaan (drukvermindering)voor de badgeiser is dit een teken om het water te gaan opwarmen terwijl alleen maar de boiler in de keuken wordt gebruikt. Normaal is dit niet aan de orde.

Je kan de waterleiding die naar boven gaat afsluiten en alleen de close inn boiler gebruiken, maar je kunt je dan niet meer douchen.

De tweede vraag van u duidt aan dat er iets niet klopt met de badgeiser, o.a. dat deze schoongemaakt dient te worden verwijderen van kalk. drukregelaar of membraam kapot van de branders, de badgeiser blijft doorwarmen waardoor het water veel te heet wordt.

of zijn er veranderingen door u aangebracht in het water circuit?? waardoor dit probleem optreedt.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ja ik zie dat er wellicht een verandering heeft plaatsgevonden.
Graag wil ik weten of u die waterslagdemper heeft geplaatst.
Waar heeft u deze gezet, en hoe

Willy wortel
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
bedankt voor je reactie maar ik heb de demper nog niet geplaatst

Wel een monteur geweest voor de badgeisere en deze heeft na overleg met vaillant een nieuwe servo klep besteld voor whatever

Misschien kun je me wijzer maken danik nu ben
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan