Combizaag

A

Anonymous

Guest
Beste klussers,

aangezien we op korte termijn de woonkamervloer willen vernieuwen nl. laminaat was ik aan het overwegen een afkort zaag te kopen.
Na wat speurwerk op het net zag ik dat er ook combizagen bestaan(afkort+tafelzaag) mijn eerste inderuk is dat dit wel eens makkelijk zou kunnen zijn.
Maar is dit wel zo en hebben jullie mischien nog advies over welk merk.

m.vr.gr.

Michel

A

Anonymous

Guest
Een goede afkort machine is behoorlijk duur. Veel hobby machine's halen de breedte van de laminaat niet.
Heb je er al aan gedacht dat een goede machine te huur is bij een professioneel verhuur bedrijf. (BO- rent, Huurland ,Boels e.d) de prijs valt vaak erg mee t.o.v. kopen omdat je hem daarna niet vaak meer gebruikt.

A

Anonymous

Guest
Ik heb de laatste tijd veel laminaat gelegd en heb daar een gewone decoupeerzaag voor gebruikt (afkorten)en voor de lengtes een goedkoop, ca 40 EURO, zaagtafeltje. Ging prima. Er zijn voor dat geld diverse zaagtafels te koop maar koop vooral de simpelste, die alleen rechtuit kan zagen!

Succes
Erik

A

Anonymous

Guest
Je kunt voor het fijne werk zoals laminaat het beste een zaagblad gebruiken met fijne vertanding. Er zijn afkortzagen te koop die je ook uit kunt trekken. Zo is het mogelijk om ook brede planken te zagen. Houd er met een combizaag rekening mee dat de motor meestal niet het vermogen heeft om dikke planken te zagen.

A

Anonymous

Guest
Hoi,

als je laminaat gaat leggen heb je zowel een afkortzaag nodig als een zaag die in de lengte kan zagen. Ook moet de afkorter breed genoeg kunnen zagen.
Zelf heb ik een zaagtafel van Festool, de basis 1A. Dit is een zaagtafel die je kan gebruiken voor lengtewerk, maar ook als afkortzaag door het trekmechanisme. Deze zaag werkt op de graad nauwkeurig. Het leuke is dat onder die zaagtafel een handcirkelzaag hangt die je eenvoudig kunt verwijderen. Deze handcirkelzaga kan je op een speciale geleiderail leggen, waardoor je de ideale platenzaag hebt.

Je kan kijken op https://www.festool.nl/

Voor specifieke vragen kan je altijd reageren. Ik heb een tijd als bijbaantje in een machinewinkel gewerkt, dus kan allicht het eea verduidelijken.

Laatst bewerkt door een moderator:

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan