Computer geaard via radiator

A

Anonymous

Guest
Ik heb dus een aardedraad gekocht bij de kluszaak en deze bevestigd aan de radiator en de andere kant aan de aarde van de contactdoos waarop de computer en aanverwante artikelen is aangesloten.

Graag de mening hierover van de experts.

(Het werkt in ieder geval wel want de spanning die je normaalgesproken voelt als je met je hand over het beeldscherm wrijft
op een niet geaarde computer is verdwenen.)

A

Anonymous

Guest
het zal zeker werken als de cv buizen van metaal zijn en niet van kunstof
maar het is wel echt beun-haas werk

waarom leg je niet gewoon een geaard stopkontakt aan en helemaal mooi is om een apparte groep te nemen en daar een overspanings zekering voor te zetten

succes

Reageer op dit bericht.

A

Anonymous

Guest
Je computer aarden is zeker beter en gezonder voor de werking van het apparaat. Dat je dat via de radiator doet, moet toch niet zoveel uitmaken.

A

Anonymous

Guest
Is zeker geen goede oplossing het filter dat in de voeding van de PC zit, verbind de fase en de nul van de 230V via een een aantal condensatoren door aan de aarddraad. Hiermee probeerd de PC ruis en storingen af te voeren, dit houdt tevens in dat de 115V door de PC op de aarddraad wordt gezet.

Tevens is de aarding via de CV een erg langpad, eerst alle CV leiding door en dan via het huis van de ketel naar de water leing, naar b.v. de badkamer en dan pas naar de aardelectrode. Bij b.v. blikseminslag in de buurt kan door deze constructie de PC kapot gaan door een inductie piek. Om deze reden is het ook verplicht om water leidingen in een natteruimte daar te aarden met minimaal 4mm^2

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de antwoorden.

Ja, dan moet ik toch wat anders verzinnen ben ik bang, als ik dit zo lees.

Nogmaals bedankt.

Groetjes, Addepat

Thread starter Similar threads Replies Date
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan