cv zelf aanleggen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een geheel nieuwe cv ketel en radiatoren plaatsen weet iemand waar ik een soort handleiding kan vienden of tips of zoiets
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Daniel,
Let bij het aansluiten van de radiatoren goed op de aanvoer en retour aansluiting.
Begin vanaf de ketel met een leidingdikte van minimaal 22 mm.
Bij de radiatoren aftakken naar 15 mm.
Let ook bij je keuze van de ketel op de mogelijkheden van de ketel.
Met name het vermogen en warmwater comfort zijn hierbij belangrijk.
Voor een normale 1 gezins woning is 24 kw voldoende. Als je een ligbad hebt let dan op het cw 4 keurmerk. dwz 8 liter warm water per minuut.
Maar als je zelf weinig ervaring hebt met de aanleg van een cv installatie, bel een installateur.Het bepaart je een hoop ergenis en lekkages.
succes, Ed.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Je kan het wel zelf doen maar lees je goed in: Haal eerst van internet een installatie brochure van een cv ketel.en kijk of je dat begrijpt. daarnaast kun je in grotere bibliotheken oude (1985) boekjes vinden over warmte techniek waarin heel goed beschreven staat waar je bij de aanleg van de leidingen en radiatoren op moet letten. Ook in speciale uitgaven (al wat ouder) van consumentenbond (heet water en sanitair dacht ik)staat veel nog steeds actuele informatie over cv gebeuren.
kijk eens onder verwarming.pagina onder internet winkels (rechts) daar staan meerdere bedrijven die je goed helpen. Zo is er bijvoorbeeld jurenco.nl Die komen bij je thuis, eerste keer gratis en geven je een duidelijk prijs op maat. Je krijgt vervolgens een computer tekening van jouw huis waar alles op staat en hoe eea moet.Ook een exacte warmte analyse wordt gemaakt. Alle materialen zijn inclusief en liggen 14 dagen later klaar, helemaal op maat. Je gaat zelf aan de slag en belt met elke vraag gewoon op. Iets extra nodig? krijg je gratis. Heel compleet, en duidelijk voordelig. Weet je aardig wat je al wil, dan kun je zelf een lijst mailen naar Stopet.nl of warmtecentre.nl Dat zijn echte prijsvechters. Ook zij kunnen best antwoorden geven op je vragen maar wel beperkt en niet over installatie advies want daar heb je niet voor betaald.

Succes, het is een leuke klus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #4

Ralf

Administrator
Forumleiding
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan