Dak isoleren

  • #1

Pim

New member
Hoi,

Ik heb een oud huis (jaren 30) met een schuin dak dat oorsponkelijk niet is geisoleerd. Door een van de vorige bewoner is het dak van binnenuit geisoleerd met een dun laagje tempex en een houte aftimmering tussen de balken. Er is geen folie of bitumen op het dak gebruikt. Het is wel zo dat het pannendak waarschijnlijk over 5 a 10 jaar wel vervangen moet worden, op dat moment zal er dus wel folie gebruikt worden.

Nu wil ik de dak isolatie verbeteren en daar heb ik de volgende vragen over:
1. Wat kan ik het beste gebruiken om te isoleren glas/steenwol wel/geen aluminium aan de binnen kan, e.d.?
2. Is het verstandig om eerst de aftimmering en de tempex weg te halen? (er kan dan wel dikkere nieuwe isolatie in, maar is dit wel de moeite? Of zijn er andere redenen om het weg te halen)
3. Ik wil het afwerken met gips, maar mij is ook eens verteld dat je constructie moet kunnen ademen. Is het daarom verstandig om de balken vrij te houden met gipsen?
4. Heeft de folie die bij het vervangen van het buitendak gebruikt zal gaan worden, nog invloed om een van de vorige vragen? Moet ik hier nu al rekening mee houden?

Je ziet vragen genoeg. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!
Alvast bedankt voor jullie moeite!

grtn
Pim
 
Thread starter Similar threads Replies Date
B 0
J 0
H 0
P 1
K 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan