dak slopen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Op mijn platte is een aanbouwtje gemaakt van een meter diep tegen een bestaande muur aan . (ca 30 graden helling)

Deze is gemaakt met 10 cm isolatie dakplaten welke op een balk bevestigd zijn die tegen mijn buiten muur is geschroefd.

Nu moet ik dit aanbouwdakje slopen omdat ik het dak recht wil doortrekken tot tegen mijn muur om er een dakterras op te maken in later stadium.

Het slopen van dit schuine stukje dat is natuurlijk niet het probleem.

Echter ik moet na het slopen een soort noodvoorziening maken om over een breedte van 4 meter de meter aanbouwdak enigszins waterdicht te maken omdat ik er niet zo een twee drie een nieuw plat dak op heb en de boel rustig wil analiseren en voorwerken wat enige tijd kost

Vorstaat het tegen de maar aanspijkeren van een zeil met een lat en dan langs de muur kit spuiten om een noodvoorziening te maken of moet ik andere maatregelen nemen.

mark
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi Mark,

Zijl zal best wel werken zolang je er voor zorgt dat het zijl overal afloopt.
Het gevaar is namelijk dat het zijl tussen de latten gaat doorhangen en dan krijg je daar een waterzak !, niet leuk als deze openscheurt.
Misschien kun je beter eerst wat platen op de latten leggen voordat je het zijl aanbrengt.
rondom latten met kit lijkt me een prima om de aansluiting met de muur op te lossen !

Succes.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
B 0
J 0
J 1
S 0
D 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan