dakbeschot vragen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Als ik mijn huidige platte dak wil voorzien van nieuwe underlayment platen kan ik die natuurlijk zo over de vuren vloerdelen schroeven dsie er al liggen (oud)

Maar omdat ik iets omhoog wil heb ik het voornemen om er balken van 50 x 75 mm op te leggen en te schroeven om de 30 HoH .Hier het underlayment over en klaar is kees

Nu kan ik natuurlijk de 50 x 75 mm exact op de huidige balken leggen en deze verlijmen en diep in de oude balken schroeven waardoor ik verwacht extra sterkte te krijgen en er tussen in gewoon een 50 x 75 op het bestaande beschot te schroeven

Echter:

Ik kan natuurlijk ook deze 50 cx 75 balken haks op de bestaande balken schroeven


Wat is de beste manier en gaarne antwoord op de voor en tegens van beide methodes


Als ik ze exact op de oude balke schroef en verlijm wil ik ze daarna netjes PASA schaven of iets afschot geven daar het huidige dak na 150 jaar doorgezakt is

Wie laat zijn licht schijnen over deze zaak
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Als je ze haaks er opschroefd heb je het voordeel dat je om afschot te krijgen onder de balken extra dikte`s te leggen oplopend van niks naar 15 m/m en dat is toch wat je wil,dus succes.
Bert
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2
Similar threads
Dakbeschot schoonmaken

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan