draad electrisch wordt warm

A

Anonymous

Guest
Ff een vraagje van een leek.

Wanneer ik bij ons de wasdroger aanzet wordt de draad in de verzameldoos warm. Is dat normaal?

Vriendelijke groet,
Dennis

A

Anonymous

Guest
Dit is normaal als het over de volledige kabel geberud en het niet heel erg heet wordt. Als het alleen bij een stekker warm wordt, beter gezegt de stekker wordt warm duid op slecht contact in de stekker.

A

Anonymous

Guest
Dit is zeker niet normaal.
Dan zit er hoogstwaarschijnlijk een draad los in de verzameldoos of in de stekker

A

Anonymous

Guest
nee, zover ik in de verzameldoos kan kijken is hier geen draad los. Ook de het snoer van de droger wordt warm? Wanneer er een draad los is gaat deze toch vonken?

Alvast bedankt voor de eerste reacties.

A

Anonymous

Guest
Een losse draad 'vonkt'inderdaad en maakt daardoor warmte. Afhankelijk van hoe los de draad zit heb je miniscule vonkjes (en lijkt het apparaat meestal wel normaal te werken) tot grote vonken (en vertoont het apparaat kuren.)

Hoe warm wordt de draad, dit kan n.l. heel normaal zijn. Om deze reden mag een haspel of snoer niet opgerolt in gebruik zijn.

A

Anonymous

Guest
De draad wordt goed handwarm, dus niet zo heet dat ik deze niet kan vastpakken (het lasklemmetje trouwens ook). Wanneer ik de wasmachine gebruik wordt de draad niet warm. Het snoer van de droger wordt wanneer ik deze gebruik wel warm, dus net als de draad in de verzameldoos.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan