easydrain

A

Anonymous

Guest
Ik wil graag mijn badkamer voorzien van een inloopdouche met een easydrain afvoer. Is dit verstandig gezien het feit dat de badkamer een houten vloer heeft?

Hoe zou ik dit aan moeten pakken? De vloer is in zeer goede staat. Een zwaluwstaart vloer eronder is voor de dragendheid niet noodzakelijk. Hoe maak ik het zaakje volledig waterdicht?

Of is het verstandiger om een docuhebak met lage instap te monteren?

Al vast bedankt voor de informatie

A

Anonymous

Guest
Toevallig ben ik met hetzelfde bezig ,ook op een houten vloer,ik had gedacht het navolgende om het een en ander goed waterdicht te krijgen :
1. waar de douche komt leg plastic op de houten vloer.
2. vervolgens stort je hierop een werk en afwerkvloer, met hierin de drain.
3. werk de naden van de drain en aansluiting van wand en vloer waterdicht af met euroband en eurocoat. Speciaal voor dit doel
4. Vervolgens tegelen.
5. Kit de naad tussen wand en vloer

Ik weet niet of er voor dit soort natte ruimtes ook een waterdichte beton cq. cement en voegsel bestaat,
tegellijm wel.

Informeeer verder bij de echte bouwmaterialenhandel, dus niet Praxis of Gamma.

Gaarne nog een reaktie hierop van de echte professional.

A

Anonymous

Guest
het enige wat ik hier op wil zeggen zorg dat je een easydrain krijgt met een syfon uit een stuk dus een geheel rvs syfon dit zijn wel de duurdere easy drains

suc6

A

Anonymous

Guest
Inderdaad een goede drain heeft een ingebouwde sifon in de goot.

suk6

A

Anonymous

Guest
Als het goed is zit bij de drain een montagehandleiding daarin staat precies beschreven hoe je het een en ander 100% waterdicht moet monteren.

suk6

A

Anonymous

Guest
Ik zal er op letten. Ik zat te denken aan een quickdrain met geringe inbouwhoogte.

Thread starter Similar threads Replies Date
A 1