elektrotechnisch bureau voldoet niet aan verwachtingen

  • #1

Irene

New member
Ik heb een elektrotechnisch bedrijf ingeschakeld voor de verbouwing van ons huis, omdat wij er geen verstand van hebben.
Nu wil deze meneer een heater aansluiten op een groep die uit vier ruimtes bestaat: keuken(incl koelkast), bijkeuken, gang en toilet.
tevens wil hij een inbouw koffie-apparaat er ook nog op aan sluiten. terwijl wij vragen om een aparte groep voor beiden. Hij weigert dit en vindt dat niet nodig.
Wat te doen nu? Dan wil ik deze opdracht niet aan hem betalen omdat hij deze niet naar behoren heeft uitgevoerd, hij vindt dus van wel.
BvD voor uw reactie, Irene
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Vermogen = Spanning*Stroom
P= U*I
Spanning in nederlandse net is 230 Volt
Je zekering kan 16 ampere aan
230*16= 3680 Watt maximaal.

Een apparaat boven de 2000 Watt, dient een eigen groep te hebben!

Stopcontacten (wcd) in een keuken, koelkast, toilet, gang kunnen rustig op een groep, wil je er een apparaat bij koppelen zou ik eerst naar het vermogen(Watt) op het typeplaatje kijken of het apparaat er wel bij kan want het maximale vermogen op een groep is zoals hierboven omschreven!

Zou die beste meneer eens vragen of hij weet wat NEN 1010 en NEN 3140, Kenteq en KIWA betekenen en of hij ergens een diploma of certificaat van in zijn bezit heeft, want zo te lezen weet hij niet waar hij mee bezig is!

Succes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan