Emaille/glazuur van muur verwijderen

• Onderwerp starter MartijnH
  • Startdatum

MartijnH

New member
Hallo,

Ik wil in mijn huis wat muren gaan stucen en betegelen, maar nu zit er op het bestaande stucwerk een soort emaille laag. Dit zit er al reeds 50 jaar op en moet er vanaf om te kunnen stucen of betegelen.

Ik heb al vanalles geprobeerd, afbranden, afsteken, met een grove steen schuren, staalborstel op boor, verfbrander, afbijt, maar niets wil helpen. Het enigste wat een beetje helpt is met een hamer kloppen tot het kapot springt en daarna afsteken met een plamuurmes, maar gezien de oppervlakte ben ik hier dan nog wel een paar weken dag in dag uit mee bezig. Ik zou een boorhamer kunnen gebruiken om de gehele stuclaag ervanaf te halen, maar ben bang dat de muur zelf dan ook sneuvelt.

Het gaat uiteindelijk dus alleen maar om het toplaagje van 1 a 2 mm dik. Wie heeft hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Grt, Martijn

Zabardast

New member
Lijkt mij de oude stucwerk zit heel goed vast...de losse stukjes kan je wel weg halen en dan gewoon overstuccen of betegelen... :)

PS: Je kan ook proberen met het afstomen en dan krabben met een krabber...

PS1: Als je de boorhamer gaat gebruiken dan we met een brede lepel bijtel weghakken...maar het is heel veel werk he...

Thread starter Similar threads Replies Date
S 0
A 4
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan