EPDM in dakgoot

  • #1

j.krijg

New member
Ik heb slechte ervaringen met door dakwerkers geplaatst EPDM rubber in dakgoten. De eerste keer ging het na 4 jaar al fout (lekkage door losgelaten EPDM) en de
tweede keer kreeg ik maar 2 jaar garantie en is een week daarna door de storm het rubber ook losgewaaid. Ik wil er nu weer een zinken dakgoot in laten maken,
maar de verzekering vraagt waarom er geen EPDM meer in kan. Mij lijkt dat al die lijmresten die er nu nog zitten er nooit helemaal uit kunnen, en dat het allebei
de keren dat het al zo vlug weer mis ging er waarschijnlijk ook niet op een al te schone en droge ondergrond gewerkt is.
Weet iemand misschien nog meer argumenten waarom EPDM niet meer kan?
 
  • #2

Willem Derksen

New member
Hallo j. Krijg.

Als de dakgoot goed schoongemaakt is en droog is dan kan er zo nieuwe EPDM in geplaatst worden. Alleen ik zou de volgende keer niet gaan voor een EPDM die je moet lijmen. Voor de beun gebruik ik altijd Hertalan Easy Stick GS. Die is zelfklevend en werkt sneller en makkelijker daardoor. Heb wel eerder meegemaakt dat er in dakgoot gelijmde EPDM loslaat, heb dit dan opnieuw gereinigd en daarna met easy stick opnieuw bekleed. Hierna geen problemen mee gehad. Kijk eens op www.EPDM-centrum.nl, daar heb je ook de nodige uitleg en evt handleidingen om het goed aan te brengen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
B 0
T 1
K 3
J 0
M 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan