gaskachel van het merk Benraad slaat uit

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Algemeen
- Vrijdag 3 november 2006, 19:41 - 2 reacties


Ik heb een wat ouder type nu één jaar. Nu aangezet. Geen probleem.... ná een tijdje gebrand te hebben slaat hij uit, maar ook tegelijkertijd de waakvlam. Het opnieuw aansteken van de waakvlam is geen probleem.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Toch een defect in de thermokoppel?
Wie het weet... ik hoor het graag.
Ruud
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Die kans is zeer groot.
Je kan nog proberen om de stekkertjes aan het gasblok een beetje schoon te schuren en ook de thermokoppel in de kachel schoonschuren, als het dan langere tijd helpt dan is de thermokoppel aan vervanging toe. Zet ook de waakvlam niet te hoog en kijk of het een mooi blauw vlammetje is.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
als de waakvlam gewoon wil branden dan is er met het thermokoppel niets aan de hand ik denk dat je de kachel ff van de kant moet halen ende hoofd brander er ook ff uit moet halen en alles ff schoon zuigen met de stofzuiger ook binnen in de kachel daar na zal die weer goed branden er zit vast rommel in de kachel waar door hij zijn gassen niet kwijt kan en daar door zal stikken en uit gaan

alvast succes
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
controleer of de geveldoorvoer goed en dicht in elkaar zit. Het probleem klinkt als recirculatie.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
als we het hebben over een schoorsteenkachel dan zou het kunnen zijn dat de rookgas terugslag beveiliging in treed. deze zit aan de achterzijde bij de roogafvoergasaansluiting controleer uw schoorsteen, daar gaat het dan fout. bij een gevelkachel kan het zijn dat de aansluiting van de rookafvoerbuis (binnenstepijp) lekt dan komt er afgewerkte gassen opnieuw bij de aanvoer terecht waardoor deze verstikt.
succes
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Had ooit hetzelfde probleem , even branden en weer uit , aansteken was ook geen probleem.

Een nieuwe thermokoppel en alles was opgelost.

Kost maar een paar euro's zo'n ding.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan