Glazuur haarlijnen

A

Anonymous

Guest
Beste medeklussers en genoten,

Ik heb al een eerder bericht geplaatst hierover, maar hier een update:

Na het voegen blijkt dat er haarscheurtjes in het glazuur van mijn tegels zitten die door het donkere voegmiddel nu pas zichtbaar worden.

De tegels zijn 33x25 cm en 7,5 mm dik en volgens mij 2 maal geglazuurd.

Ook aan de zijkanten.

Vandaag bij een tegelwinkel bij mij om de hoek geweest , daar vertelde de dame in kwestie me dat het voegmiddel niet meer te verwijderen is (verwachtte ik al) en als de reden van de gebarsten glazuur gaf ze dat ik te goede,sterke lijm heb gebruikt die bij het drogen aan de tegel heeft getrokken en zo de barstjes heeft laten onstaan.

Klinkt dat logisch voor jullie? En zou dan mijn tegelwerk niet veel meer barsten moeten hebben? Tevens werd mij verteld dat waarschijnlijk in de toekomst er veel meer scheurtjes zullen onstaan over de hele wand? Daar schrok ik me rot van.

Er zitten nu op circa 15 tegels van de ruim 220 van dit soort fijne dunne donkere haarscheurtjes.

Ik kan er wel mee leven , maar wat denken jullie van het verhaal dat in de toekomst meer barstjes in het glazuur van de andere tegels zullen onstaan? Als het aan de lijm zou liggen dan. Ik heb flexibele tegelijm in poedervorm gebruikt.

Ik heb de klacht bij Hornbach geplaatst , die zoeken naar een oplossing.

Ik hou het op beschadegingen die al in het glazuur zaten of bij het plaatsen zijn onstaan , al zou ik van een aantal niet weten hoe omdat ik die tegels vrij gemakkelijk en ongesneden heb geplaast.

Het uithakken van de tegels in kwestie lijkt mij zo gevaarlijk omdat ik dan wellicht de andere tegels beschadig.

Advies en hulp is echt zeer welkom!

A

Anonymous

Guest
Ik heb wel eens gehoord dat dit voor kan komen als je op een ondergrond van tegels plakt, dus tegel over tegel. Als het aan de kwaliteit van de tegel ligt zou je toch bij de leverancier terecht moeten kunnen. Als je de tegels erg graag wil blijven gebruiken zou je eens na kunnen denken om ze met een flexibele tegellijm of desnoods met montage kit kan lijmen, als je ze voegt zie je daar niets meer van. Dan heb je in ieder geval een flexibele ondergrond.

A

Anonymous

Guest
Dank voor je antwoord. Ik heb de tegels op de muur geplakt , dus niet over tegels heen. Overigens heb ik juist gewerkt met flexibele lijm. De wanden zijn nu klaar en ik wacht de reactie van Hornbach af en wellicht moet ik dan toch de echt storende tegels vervangen , maar ik zie echt op tegen het weghakken van de oude tegels. Zijn daar nog tips voor?

A

Anonymous

Guest
Met een steenboor een aantal gaten er in boren en dan er uit hakken.

A

Anonymous

Guest
Wij hadden in ons vorige huis hetzelfde "probleem" Bij ons kwamen de scheurtjes heel snel na het plaatsen en ons werd verteld dat zoiets aan de tegel zelf ligt Een wat mindere kwaliteit. Het bleef beperkt tot een paar tegels en was niet erg opvallend gelukkig en gaf verder ook geen problemen. Ze ontstonden dus alleen in de droogperiode en toen was het afgelopen. Veel succes

Thread starter Similar threads Replies Date
M 1
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan